폰타임즈 소개

로고

Untitled Document
 
 
 
Untitled Document
  Home > 마이페이지 > 뉴스
 
       
1번:셀 수 있는 말, 셀 수 없는 말
무제 문서
수업을 시작하기 전에, 다음 표현들을 활용하여 선생님과 간단히 인사를 나누어 보세요.
Before starting today’s lesson, greet your student first, using the expressions below.
1)Hi //Hello 안녕하세요
2) Good morning // Good afternoon // Good evening 좋은 아침// 좋은 오후// 좋은 저녁입니다.
다음은 오늘 수업에서 배울 신문 기사입니다. 강사님의 지시에 따라 함께 발음 연습을 하면서 그 의미를 파악해보세요. “Repeat after me”라는 말이 나오면, 강사님의 말을 따라 한 문장씩 따라 읽어 보세요. 두 번 반복 합니다.
Read the following article, letting your student repeat after you sentence by sentence.
Correct pronunciation if necessary. Read the story twice.
The Mona Lisa

There are many famous artists in the world. Leonardo da Vinci was one of them.
He was an Italian artist. He drew so many great paintings. He died 490 years ago. But people in the world still rememberhim. He is best known for his painting, the Mona Lisa. In the picture, the young lady is smiling beautifully.
No one knows who the woman in the picture really is. But many people believe that she is Lisa Gherardini. She was 24 years old when Leonardo da Vinci drew her. She was the mother of 2 sons. But no one knows why he drew her.

The Mona Lisa is the most famous painting in the world. You can see the beautiful picture at the Louvre Museum 루브르 박물관in Paris, France. So many people in the world visitthe museum to see the painting. Why don’t you visit there to see it, too?
오늘 수업에서 배운 기사 내용과 관련된 문법 사항을 연습해 보도록 합니다. 다음 내용들을 따라 읽고 의미를 익혀보아요.
Help your student learn grammar patterns related to today’s article by letting him or her repeat after you four times.
* 셀 수 있는 단어
I ate a _________. I ate one _________.
나는 바나나 하나를 먹었다.
I ate two _________. / I ate many _________.
나는 두 개의 바나나를 먹었다. / 나는 여러 개의 바나나를 먹었다.
I can see three baby _________ in the picture.
나는 그림 속에서 세 마리의 아기 다람쥐가 보입니다.?
* 셀 수 없는 말
There is _________ in my shoes.
신발 안에 모래가 있습니다.
I eat ______ every day.
저는 매일 (쌀)밥을 먹습니다.
I want to drink ______, not ______________.
나는 오렌지 주스가 아니라 물이 마시고 싶습니다.
다음은 오늘 수업에서 배운 기사 내용에 관해 강사님이 질문을 할 것입니다. 다음 질문들에 대답하는 연습을 해보세요. 가능 하면 교재를 보지 않고 대답해보세요.
Ask your student the following questions regarding the story you have just read. Correct answers if necessary.?
1) Can you explain who Leonardo da Vinci was?
2) Where can you see the Mona Lisa?
오늘의 수업이 끝났습니다. 강사님께 작별 인사를 아래 표현을 이용해서 해보세요. 그리고 오늘 배운 수업과 관련된 표현들을 찾아 더 연습해보세요.
Close today’s lesson by using the expressions below.
1) Thank you 감사합니다.
2) Goodbye 안녕 (헤어질 때), 안녕히 가세요, 안녕히 계세요.
 
회사소개 | 회사위치 | 제휴 및 제안 | 광고안내 | 개인정보 보호정책 | 이메일무단수집거부 | Site 이용안내 | FAQ | 지원프로그램